Huh, een journalist, wat nu?!

Op de 4e dag van de Masterclass Agribusiness trapte Rosanne van Genugten, van Wageningen Livestock Research (WUR) en EPP, af met de belangrijkste maatschappelijke trends & issues. Haar belangrijkste boodschap was: ben zelf actief betrokken en creëer van daaruit kansen. Hierna gingen de jonge ondernemers aan de slag met stakeholdermanagement en werden ze uitgedaagd zich in te leven in de belanghebbenden. Onmisbaar om vertrouwen op te bouwen, informatie te winnen en cruciale input te krijgen voor je bedrijfsvoering en ‘license to produce’.

Na het eerste deel was het tijd voor ‘actie’! Indi Kloet Overbeeke en Iris Hofman van uitgeverij Misset/ Boerderij zette de groep op scherp voor de camera. Hoe ga je om met de media in beeld en geluid? Wat zijn de do’s en dont’s? En hoe bereid je jezelf goed voor om jouw verhaal over de bühne te brengen, zodat belanghebbenden begrijpen waar jij en jouw bedrijf voor staat!